Zamówione do 9pm wysłane samego dnia!(po-cz)

Montaż i konserwacja

26-05-2016

Czy rower jest dostarczany w pełni zmontowany?

Rowery Volare są składane w 85% lub 95%. Przy rowerach zmontowanych w 85% należy jeszcze złożyć kierownicę, przednie koło, przedni błotnik, siodełko i pedały. 95% ukończenia oznacza, że trzeba jeszcze tylko zamontować kierownicę, pedały i ewentualne koła treningowe. Wszystkie nasze rowery są oznaczone rodzajem montażu.

 

Jak złożyć rower złożony w 85%?

W przypadku roweru złożonego w 85% należy jeszcze złożyć kierownicę, przednie koło, przedni błotnik, siodełko i pedały. Aby to zrobić, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami lub obejrzyj specjalny film o montażu Volare.

 

Jak złożyć rower w 95% złożony?

W rowerze wykończonym w 95%, do zmontowania pozostają jeszcze tylko pedały i kierownica. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami lub obejrzyj specjalny film o montażu Volare.

 

Czy możliwy jest 100% montaż?

Złożenie roweru można zlecić profesjonalnemu mechanikowi. Dodatkowy koszt za to wynosi 15,00 euro. Następnie będziesz musiał odebrać rower osobiście pod naszym adresem odbioru: Röntgenweg 2, 1131 PP Volendam. Jest to możliwe w następnym dniu roboczym. W związku z tym rower nie może być wysłany w pełni złożony.

 

Jakie narzędzia są potrzebne do złożenia roweru?

- Klucze imbusowe (3 do 8mm)

- Klucze płaskie (rozmiar 8, 10, 13, 14 i/lub 15 w zależności od wielkości roweru)

- Śrubokręt (krzyżakowy i płaski)

- Szczypce lub nożyczki (do poluzowania materiału opakowaniowego)

 

Jak wyregulować siodełko rowerowe?

Aby uzyskać odpowiednią wysokość siodełka, piłka stopy dziecka powinna po prostu dotykać ziemi. Jako wskazówkę należy przyjąć długość odcinka mierzonego od podłoża (patrz również "Wybór odpowiedniego roweru"). Upewnij się, że siodełko nie jest zbyt niskie, ponieważ utrudnia to jazdę na rowerze.

Sztyca podsiodłowa może być odkręcona w miejscu, gdzie wchodzi w ramę. Jeśli jest to szybkozłączka, to można otworzyć tę "klapkę" ręcznie, w przeciwnym razie trzeba będzie użyć klucza imbusowego lub otwartego. Ostrożnie przesuń sztycę podsiodłową w górę lub w dół na odpowiednią wysokość. Następnie mocno dokręć sztycę i sprawdź ustawienie siedząc na siodełku. Nigdy nie podnoś siodełka powyżej zalecanej wysokości wskazanej przez linię na sztycy podsiodłowej; może to spowodować poluzowanie siodełka.

 

Jak wyregulować wysokość kierownicy?

Wysokość kierownicy można zmienić poprzez podniesienie lub obniżenie wspornika. Można to zrobić odkręcając kluczem imbusowym śrubę na środku kierownicy. Nad śrubą na środku kierownicy może znajdować się zaślepka; należy ją najpierw usunąć. Można wtedy regulować kierownicę w górę lub w dół. Podczas dokręcania należy również upewnić się, że kierownica jest prosta i równa z przednim kołem.

 

Jak zamontować pedały?

Na pedale znajduje się litera L (lewa) lub R (prawa) oznaczająca, do której strony jest przeznaczony. Lewy pedał posiada gwint lewoskrętny. Mocowanie odbywa się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a luzowanie w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. W przypadku właściwego pedału jest to sytuacja odwrotna.

W razie potrzeby przed zamontowaniem nałożyć na gwint odrobinę smaru. Zawsze najpierw ręcznie wkręcaj gwintowany koniec pedałów w gwint korby, w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia gwintu.

 

Jakiej konserwacji wymaga rower?

Aby jak najdłużej cieszyć się swoim rowerem Volare, ważna jest jego odpowiednia konserwacja. Dlatego regularnie sprawdzaj łańcuch, ciśnienie w oponach, hamulce, wysokość siodełka i kierownicy oraz ewentualne światła. Zalecamy również coroczną konserwację u dealera Volare, aby utrzymać rower w jak najlepszym stanie!

 

Jak konserwować łańcuch rowerowy?

Jeśli łańcuch jest bardzo zabrudzony, można najpierw delikatnie wypolerować go niestrzępiącą się szmatką, aby usunąć powierzchowne zabrudzenia. Następnie łańcuch można nasmarować olejem. Skropić olejem łańcuchowym miejsce, w którym rurki łańcucha obracają się w zębatkach tylnego koła, podczas gdy łańcuch delikatnie się obraca. Nie należy używać zbyt dużej ilości oleju, gdyż będzie to przyciągać brud. Często wystarczy niewielka ilość oleju. Następnie pozwól olejowi wsiąknąć na co najmniej 30 minut przed ponownym użyciem motocykla.

Cookies are small textfiles that are being saved by your browser when visiting a website. We use analytical cookies, third-party cookies and social media cookies to offer you an optimal user experience on our websites. By clicking ‘agree’ in our cookie notification you consent on the usage of the cookies mentioned above including third-party cookies. If you want to disable certain cookies, please change your choice. Read more in our privacy policy.